På tisdag smäller det!

 
På tisdag börjar jag plugga igen. Den här gången är det inriktat på reception och konferens. Utbildningen är 40 veckor och jag kommer vara i deras lokaler i Sundbyberg, nära och bra till pojkvännen.
Praktik ingår och man är i kontakt med arbetsgivare en hel del, så chansen att få jobb när man är färdig är väldigt stor.
Var faktiskt Marcus, pojkvännen, som tipsade mig om den här utbildningen. Jag själv hade bara hittat receptionist-utbildningar som kostade pengar...
Ska bli så otroligt kul och spännande! Att jag dessutom "slipper" sitta hemma vid datorn och faktiskt får träffa andra som vill samma saker som jag, gör det hela desto bättre.
 
Så.. vid den här tidpunkten nästa år ska jag vara färdigutbildad. Och förhoppningsvis ha något jobb på gång.
Runt den tiden, nästan, flyttar dessutom pojkvännen till en ny lägenhet. Vi har pratat om att eventuellt flytta ihop då, så länge jag har ett jobb och inkomst då, förstås. Jag tänker inte bli en sån som bara flyttar in och inte hjälper till med kostnader.
Jag som inte har någon inkomst nu, hjälper ändå till med att handla mat, laga mat och städa. Jag tycker om att göra Marcus glad, speciellt när jag spenderar tid där dom dagarna han jobbar.
Är så fint att se honom så glad när han kommer hem från jobbet och jag har maten färdig på bordet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0