Berit och första advent.

Jisses vad Berit härjar utanför fönstret... känns konstigt att vädret är så höstlikt när julen är så nära.

Måste erkänna att jag inte har någon vidare julkänsla. Kanske för att julen blir "sämre" med åren som går. Gamla släktingar finns inte här längre och det blir färre folk under firandet.
Vi har inga speciella traditioner heller, vilket jag på sistone tycker är så jäkla ledsamt. Var är glädjen? Julen handlar så mycket om omtanke, familj och traditioner. Antar att jag får stå ut till den dag då jag har egna barn, om den nu kommer.
Då ska jag bli en supermamma och baka en massa. Pepparkakshus har vi aldrig haft, så det är en tradition jag tänker införa med råge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0