Vatten+el=ingen bra kombo.

I natt vid halv tre ungefär hörde jag hur det small till och så märkte jag att min klockradio släcktes. Så jag gick upp från sängen för att kolla runt och mycket riktigt så hade elen slagits ut. Så jag väckte mamma och pappa för att tala om att elen i huset hade dött. Jag tittade också ut genom fönstret och grannarna hade fortfarande tänt, så det var bara hos oss.
Pappa försökte få igång elen igen, men det gick inte. Han var knappt vaken, så han kunde inte riktigt tänka ut allt.
När jag vaknade så var elen igång igen och då frågade jag honom om det hade löst sig av sig självt eller om han hade fixat det.
Det visade sig att sladdarna för utomhus-ljusen hade fått kortslutning av all snö som smält till vatten... Lite läskigt sånt där. Tur att det inte hände något mer allvarligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0