Smink-inspiration.



Det här är den bästa bilden jag har (än så länge) på hur jag var sminkad under min födelsedag (och även kvällen innan). På hela ögonlocket använde jag en guldorange-aktig ögonskugga som bas och på yttre delen av ögonlocket en mörkröd/brun ögonskugga, som blev ljusare i och med att den blandades med basen. En vit skimrig ögonskugga användes som highlighter under ögonbrynet som lyfter ögat och jag använde flytande svart eyeliner på ögonlocket för att göra kontrasten mellan färgerna starkare. Det som inte syns här, eftersom jag blundar, är att jag också blandade en turkos ögonskugga med en ljusgrön som jag applicerade på ögats undre fransrad (ungefär som en eyeliner, fast inte på vattenlinjen). Sminkningen blir lite mer exotisk när man använder olika färger och speciellt när dom inte matchar, som i mitt fall - guldorange, rödbrunt och turkosgrönt.
I resten av mitt ansikte hade jag bara foundation och lite solpuder. Och så mascara och ögonbrynspenna, förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0