"The haunting in Connecticut"


(Bilden härifrån)

Igår kväll tittade jag på en riktigt bra skräckis (den här ovan) tillsammans med lillebror och Emma. Filmen är baserad på riktiga händelser och i dvd-fodralet till filmen får man med en bonus-skiva med dokumentären. Dokumentären har gått bl.a. på Discovery Channel, vilket jag insåg när jag väl såg det. Tanken slog mig inte när vi tittade på filmen.. I alla fall. Filmen handlar om en familj vars ena son är dödligt sjuk i cancer. Komplikationerna i och med resandet fram och tillbaka till sjukhuset, gör familjen tvingade att flytta. Det visar sig sedan att det nyköpa huset har en hel del hemligheter... Måste erkänna att den här filmen är en utav dom bästa skräckfilmerna jag har sett hittills. Inte just för att det är baserat på verkliga händelser, utan att filmen har ett riktigt slut. Mestadels av dom skräckisar som görs/finns brukar alltid sluta så konstigt... men inte den här. Så gillar ni skräckisar - SE DEN!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0