En ny älskling i min sminksamling.



Minns ni i början på min blogg där jag gjorde ett inlägg om ett par ögonskuggor från Make Up Store som jag önskade att jag ägde? Nu har jag köpt min allra första ögonskugga därifrån! Färgerna är verkligen "to die for". Ögonskuggan jag köpte är den på bilden här ovanför. Den är dock mer turkos IRL än på bild.

Något som många använder (har sett det speciellt på alla makeup-tutorials på YouTube) inom smink är något som heter "eye primer". Om eye-primers kan man läsa: "A higly concentrated moisturizing cream with sunprotectors formulated to conceal and nourish at the same time. Easily absorbed, leaving the skin soft and smooth without an oily feeling. Use the eyeprimer under any of Make Up Store´s eyeshadows for a more intense color and longlasting result." Man kan givetvis använda den under andra märkens ögonskuggor också! Ska bli riktigt intressant att se hur resultatet blir. När jag har en riktig inkomst och har råd att spendera pengar på "onödiga" saker ska jag köpa mig fler ögonskuggor från Make Up Store. Färgerna är helt fantastiska och räcker otroligt länge! Och det tycker man ju ändå att dom ska när dom kostar (micro-shadows) 135 kr. Hihi!


Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

åh roligt med nytt smink, och något du velat ha så länge =)

2009-10-31 @ 11:07:23
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0