Man mår som man förtjänar...

Dålig uppdatering, riktigt dålig uppdatering. Haha! Men så blir det när man har mycket att göra.
Dom senaste dagarna har varit otroligt trevliga, galna och roliga på samma gång. Sitter här och känner mig dödstrött, men det är så det ska vara efter en lång helg och dessutom en resa till Tallinn mitt i veckan.


Tallinn:
Av någon anledning var jag otroligt dålig på att ta bilder, trots att jag fick låna en kamera av Emma. Tog bara bilder på mig själv första kvällen! Haha. Sämst.

Kryssningen bjöd på en hel del; otroligt god mat, dryck och trevligt sällskap. George, Anna och jag åkte och på båten träffade vi även ett jättetrevligt par som gjorde kryssningen extra speciell. Vi dansade och hade oss största delen av natten. Vågorna var galna (!) både på dit- och hemvägen, kan fortfarande känna av gungandet i kroppen lite då och då - trots att jag kom hem för två dagar sedan!
Dagen som skulle spenderas i Tallinn blev inte alls som vi hade planerat. Jag vaknade upp dålig (kände mig dunderförkyld och febrig), så vi gick omkring i staden i kanske två timmar bara och tog en kaffe på ett jättefint och mysigt café i "Gamla Stan" där. När jag väl hade kämpat mig tillbaka till båten tog jag en Paracetamol (?), lade mig i sängen och sov kanske i 1½ timmar! Mitt på ljusa dagen. Ett klockrent bevis på att jag faktiskt inte var frisk, jag kan nämligen aldrig sova under dagtid, förrutom då jag är sjuk.
Jag ångrar verkligen att jag inte tog fler bilder, för underhållningen på båten var grym! Som en slags kabaré inspirerad på låtar från bl.a. "Moulin Rouge" och "Cats".


Adrianos födelsedagsfest:
Igår kväll var det dags för fest hemma hos Adriano, Izabella och deras dotter! George kom först över här hemma på en kaffe och gullig och omtänksam som han alltid är så hade han med sig presenter till både mamma och pappa.
Väl hemma hos Adriano och Izabella blev det otroligt mycket mat, rödvin, godsaker, musik, prat och skratt. Tåls att sägas att det var den bästa kvällen på ett bra tag!
Sov över där och imorse blev man väckt halv åtta på morgonen av ett litet busfrö. Hihi! Hon är så jäkla go. Hade väldigt gärna lagt upp en bild jag tog på henne igår här på bloggen, men tror jag måste be om lov först..
Saknar allihopa redan!


Mer bilder blir det tyvärr inte.. är ju foton på folk som inte vet att jag lägger upp bilderna och det kan ju vara smart att be om lov först, som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0