Imorgon är det (äntligen) dags!



Haha! Ignorera gärna den lustiga minen.. koncentrera er istället på min "vackra" utväxt. Imorgon har jag äntligen tid hos min kära frisör och ska klippa och färga håret igen. Av någon anledning så hinner det ofta gå ett år emellan varje besök, men jag har aldrig fått höra att mitt hår är slitet. Egentligen så är det ju bara den fula utväxten man kan klaga på, för särskilt fint är det ju inte. Mitt hår har för tillfället tre olika färger! Haha. Min naturliga (mörkblond/cendré), blond och brunt. Ska bli skönt att få bli ompysslad ett tag. Funderar på att skippa att klippa lugg den här gången... mitt hår växer ju som ogräs (mjölk-junkie som jag är) och luggen är det alltid problem med! Något jag däremot inte alls längtar efter är all sveda och värk jag kommer att få när jag sitter där med färgning i håret... min hud är ju så jäkla känslig, så det är en pina att färga håret. MEN, det heter ju trots allt "vill man bli fin får man lida pin"! Det hjälper att tänka på det en hel del, måste jag erkänna. Och jag älskar min frisör, hon är grym! Jag har aldrig någonsin kännt ångest eller besvikelse när jag har gått därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0