Eli.


(Bilden härifrån)

Min kära mor är medlem i Lovefilm och får därför en film hemskickad per vecka (ibland två beroende på hur "snabbt" hon/vi väljer att se filmen vi fått hem). Filmen vi såg igår var den efterlängtade (för mig) "Låt den rätte komma in". Jag är ett stort fan av John Ajvide Lindqvist och har läst boken. För mig var filmen verkligen underbar! Både "Oskar" och "Eli" porträtterades oerhört bra och jag blev speciellt förälskad i tjejen som spelar "Eli" (Lina Leandersson). Att spela någon som först utger sig för att vara en oskyldig liten flicka och sedan växla till att vara en blodtörstig vampyr kan inte vara alldeles enkelt. Jag tror att vi kommer att få se mer av henne här framöver. Lina, alltså.
Är lite bitter över att inte ha fått sett filmen på bio, men har man ont om pengar så är ju inte det särskilt lätt ordnat. Men nu har jag äntligen sett den och jag är stormförtjust. Visst saknade man några saker från boken, men alla vet vi ju att man inte kan ha med allt när man filmatiserar just en bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0