Dagens låt:



Michael Jackson - Earth song

En passande låt, på många vis. Delvis för att jag aldrig skrev något om Michael Jacksons bortgång och delvis för att jag tycker att det här är en utav Michaels bästa låtar och passar i den tid som är just nu, med växthuseffekten, krig, dödandet av djur, etc.
Michael har alltid haft en speciell påverkan på mig, som så många andra förstås. Jag har väl aldrig riktigt varit ett fan, men låtarna han har gjort har varit och är fortfarande otroligt bra. Han var en fantastisk artist och kommer att leva vidare genom sina verk för alltid.
Jag är ju född under 80-talet och växte upp under 90-talet, då musiken började få en stor inverkan på mig. Jag satt som fastklistrad framför MTV varje dag efter skoltid och majoriteten av videorna som spelade då var givetvis Michaels. Jag minns fortfarande det så väl när jag såg den här videon första gången. Gåshud och tårar, big time! Och så är han så otroligt vacker här också.. på något vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0