Panta mera!

Både igår (innan jag möttes upp av Emma och Angelica) och idag har jag pantat flaskor. Mina päron dricker otroligt mycket mineralvatten ("Ramlösa" på flaska) och i helgerna går det förstås åt en del läsk. Det resulterar i otroligt många pantflaskor, så dom läggs i kassor och slängs in i förrådet vi har på framsidan. Haha! Folk lär ju förstås undra varför dom inte pantas direkt, men har man fullt upp med arbete och liknande, så finns tiden inte riktigt till.
Därför kom pappa till mig förra veckan och talade om för mig att om jag ville så kunde jag gå och panta flaskorna och "tjäna" dom pengarna som man får på kvitto. Så det har jag gjort; gått till affären, pantat och fått ihop lite pengar.
Igår blev det fyra kassar vilket resulterade i 87 kr, idag blev det sex kassar - 117 kr. Puh! Det är inte kul att gå till affären konkandes på en massa kassar i den här värmen. Visst, det känns ju bra att få ihop pengar, men mina utslag blir värre när jag svettas så just nu ser jag förjäklig ut.
Det känns ju också bra att jag roar folket som jobbar i affären. Speciellt en kille som skrattat åt mig nu i två dagar! Haha. Han är väldigt rolig och härlig, så han har visserligen bara gett mig roliga kommentarer. Han fick hjälpa till två tillfällen idag, då maskinen slutade fungera! Vadå "overload" liksom?



(Bilden härifrån)

Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

ja nu äre för varmt men till hösten blire perfekt med ett linne under =) eller tights då det är just bakdelen han är orolig över :P



duktigt av dig =)

2009-07-17 @ 17:42:11
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: IRMA

Frågestund på bloggen.

Fråga på om vad som helst!♥

2009-07-17 @ 20:59:21
URL: http://irmagranbom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan! fin blogg du har! väldigt intressant :)

hoppas du har lite tid till att kika på min blogg... och kanske lämna en kommentar :)



ha de bra hejs

2009-07-17 @ 23:57:16
URL: http://soola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0